Mi is a helyzet az ALIENS RPG és FPS háza táján?

A Joystiq korábban jelentette, hogy a Sega kinyírta mind az ALIENS FPS, mind pedig a szerepjáték fejlesztését. Hát a pletyó csak részben igaz. Egyszerűen arról van szó, hogy a Sega bevágta a durcát. Joggal, valószínűleg. Nem felel meg elképzeléseiknek a jelenlegi külalak, érzés, aroma, gőz, gáz meg hangulat, ami árad a két játékból.

A helyzet belső körökben – érts minket, játékfejlesztőket – igen ismert, kiadói részről populáris és már kezdjük megszokni. A Vérpara injektálása a fejlesztői véráramba új kiadói fogás. Nem tetszik a játék minősége és a hülye fejlesztők marhára nem fogják IDŐRE elkészíteni a cuccost, amibe “annyi pénzt” öltünk? – hörgi a vérben forgó szemű kiadó – Nosza, akkor Vágjuk már terrorba a rongyos kis szerencsétlen fejlesztők életét!

Erről van szó mindössze.

Mind az Obsidiannál készülő ALIENS RPG, mind a Gearboxnál szorgalmasan erjedő ALIENS FPS fejlesztése nem szakadt meg. A Sega tartja el nagy pénzekkel a két stúdiót. A készítők Sega pénzből zabálják a pizzát, Sega pénzből veszik a tizenkét négyzetméteres plazmatévét és Sega pénzből nevelik a frissen született hatos ikreiket, akiket Sega pénzből hordanak luxusterepjárókkal a játszótérre.

A Sega jogosan ideges, amikor NEM LÁTJA IDŐRE azt a grafikai minőséget, azt a hinnye-de-kafa! hangulatot meg összhatást, amit elképzelt magának és főleg ami blokkbászter színvonalat eltervezett magának, hogy majd piacot robbant vele. Ezek az értékek az Obsidian meg a Gearbox ALIENS cuccosban nincsenek benne vagy nem elég erősen, zamatosan, pimaszul és nagy mellénnyel képviseltetik magukat.

Védekezhet az Obsidian, hogy “Óóó a Sega által kiszabott ennyi rövid idő alatt nem tudunk hiperdurva RPG-t készíteni.”

Két módon lehet megkerülni ezt a problémát:

  1. A fejlesztők nagy intenzitással seggbe rugdossák magukat, megcsókolják a Szent Tehén orrát és Vérpara “csináljátok meg, különben annyi!” terrorhónapok során eljutnak a Nirvánába meg vissza. Miközben befejezik a játékot és genetikai evolúció megy végbe agytekervényeikben és felfejlődnek arra a hiperprofi szintre, ami a Segának kell.
  2. A Sega nem látja, hogy megijedtek volna a fejlesztők és ábszolút nem igyekeznek semerre, hanem hajtják a magukét: “Nem tudjuk ennyi idő alatt megcsinálni!” Ráadásul szajkózzák ezt a jelenlegi – Sega által látott – Nem-elég-jó grafikai és dizájn minőségi színvonalukon. Ekkor a Sega fogja magát és NEM KÜLD TÖBB PÉNZT A FEJLESZTŐKNEK. Folyományképp a Sega szépen közli mindkét stúdióval, hogy
    – Gyerekek, kevesek vagytok ehhez, köszönjük a munkát, de nem kérünk belőle!

És szimplán átviszi másik, jobb képességű, időre elkészülő hiperprofi stúdióhoz mindkét ALIENS játékot. Tehát lesz ALIENS RPG, lesz ALIENS FPS, csak valószínű, hogy nem a jelenlegi, inkompetensnek kiértékelt stúdiókkal készítteti el őket a Sega.

Feargus Urquhart, Obsidian főnök nem véletlenül nem említette, nem kommentálta az ALIENS RPG-t, mikor kérdezték, igazak-e a híresztelések a beszüntetésről meg kirúgásokról?
– “Az Alpha Protocolt fejlesztjük” – ami mellesleg szintén Sega játék – “továbbá pár be nem jelentett projekt van tarsolyunkban…” (hardwired.hu)


Először arról szóltak a hírek, hogy az Obsidian által fejlesztett Aliens RPG-nek befellegzett. Később finomítottak és arra utalgattak, egy másik cég még átveheti a fejlesztést és különben sincs veszve minden. David Kondor online önéletrajzában viszont az áll, hogy “Designer for canceled third-person action Aliens RPG (Xbox 360, PS3, & PC)” azaz dizájnere volt egy kifektetett nézdahátam Aliens szerepjátéknak, tehát a projektet igenis kinyúvasztották. A SEGA persze egyelőre nem kíván hullámokat vetni egy esetleges beismerő nyilatkozattal. (hardwired.hu)


Nagy a bizonytalanság Alien ügyben. Három játékot kapunk, netán kettőt, esetleg egyet, vagy végül semmit?
A Sega még 2006 végén kürtölte világgá, hogy sikerült megszereznie az Alien franchise “megjátékosításának” jogait. Azon nyomban bejelentette, hogy a Gearbox Software-t egy FPS, az Obsidian Entertainment-et pedig egy RPG fejlesztésével bízta meg. A tervek szerint az előbbi 2008-ban, a komplexebb mű pedig 2009-ben jelent volna meg.

Egy ideig úgy nézett ki, minden a legnagyobb rendben, elkezdtek szivárogni az első infók, majd álló és mozgóképek (bár ebből nem sok volt) az Aliens: Colonial Marines címre keresztelt alkotásból, aztán beütött a ménkű. A Gearbox panaszkodott, hogy nem szerepel jól a Brothers in Arms: Hell’s Higway (pedig szerintem a sorozat legjobb része), majd nemes egyszerűséggel bejelentették, hogy felfüggesztik a savas vérű idegenekkel telepakolt játék fejlesztését. Nem sokkal később már arról cikkezett a sajtó, hogy csak ideiglenes leállás volt, ég a munka a srácok keze alatt, viszont Left 4 Dead irányba módosulna a koncepció. Ennyit a taktikáról és a félelem és rettegés hangulatának megteremtéséről. Mielőtt azonban még kiderült volna, hogy valóban agyatlan darálássá silányítják az eredetileg taktikai shooternek szánt cuccost, érkezett a következő bejelentés – immáron a Sega részéről -, hogy a játék megjelenését hosszabb időre elhalasztják.

Nem sokkal később kiderült, hogy a halasztás egy újabb Aliens vs. Predator feldolgozás miatt lép életbe, amit az első AvP-t is prezentáló, ám azóta csak gyengén középszerű műveket kibocsátó Rebellion kalapál össze – most kapaszkodjatok meg! – 2010 elejére. Tehát az előrehaladottabb állapotban lévő Colonial Marines csak ezután jelenhet meg, már ha egyszer megjelenik. Felmerül a kérdés, miért lett ennyire fontos az AvP? Jómagam már azon se lepődnék meg, ha egy még be nem jelentett mozifilm miatt lenne a nagy felhajtás.
Mi van azonban hírünk tényleges tárgyával, az Aliens RPG-vel? Az Obisidian fórumain történt bejegyzések szerint egy third person akció-RPG formálódik/formálódott, amihez saját grafikus motort fejlesztettek. A cég vezetése szerint a munkálatok jól haladtak. Ehhez képest az AvP 3 bejelentését követően szinte azonnal felröppent a pletyka, hogy az Aliens RPG nem egyszerűen csúszik, hanem egyenesen kukába kerül, minek következtében létszámleépítésbe kezd az Obsidian. A Sega következetesen nem nyilatkozik az ügyben, ahogy a legújabb megkeresésre sem kívánt reagálni.

A legfrissebb eset ugyanis az Obsidian egyik, néhány napja elbocsátott munkatársa körül forog. David Kondor dizájner munkát keres, és az egyik tematikus portálon megtalálható szakmai életútja vázlatos kivonata. Ezek szerint a Nintendo, a Turbine, a Tilted Mill és az Iron Lore sorait is erősítő úriember a saját bevallása szerint TÖRÖLT Aliens RPG-n dolgozott. A Sega, mint fentebb említettem, nem kíván nyilatkozni. (gamestar.hu)

← Előző bejegyzés

Következő bejegyzés →

11 Hozzászólások

  1. BlackLord

    Nagyon bulváros lett ez a cikk. Semmi alapja nincs annak, hogy a fejlesztőket fikázzuk és nyíltan kijelentsük, hogy a játékok azért késnek mert nem hozzák a színvonalat hiszen szinte semmi információ nem volt róluk (de biztos a hardwiredes srácok játszottak vele, hogy ilyen okosak). Az infó hiányról meg na ki tehet? Ki nem mutogatta és hypolta a játékot? Hát persze ,hogy a SEGA aki még egy valamire való weboldalt sem volt képes összehozni ezeknek a játékoknak (biztos mert nem hozták a színvonalat :P) tehát az egyetlen aki inkompetensnek tűnik nekem az egészben az a SEGA. Remélem kiadnak Alien játékok helyett még egy csodálatos Szónikus a sövénydisznós játékot amiben még több új neonszivárványszínű szereplőket vonultatnak fel és megint lehet NAGYON GYORSAN FUTNI.

  2. drakomen

    a sega jogosan dühös. ha egy játék cég sokat tud az a sega. nem kevés sikeres játék és karakter van mögötük mint a sonyc-x és a legendás sega rally. a rengeteg játék termi vacakról meg ne is beszéljünk. lasan másfél vagy 2 év óta mondják a fejlesztők hogy minjá. meg stb. és h idén tavaszra. azota is csak egy mobilal felvet 20 másodperces dolgot látunk meg egy videot amibe épen xboxon tolja a csávó. ez nem a sega hibája. mert igazán elehetne egy játékot 2 év allat késziteni. és hogy csináljanak weboldalt? miből?! nincs egy normális trailer vagy más amivel a fejlesztő cég előált volna két év allat. és az nem a sega. lehet hogy képek vanak deh képekel mit csináljanak.? egy honlapon nem lehet csak kép. majd ha a játékból lesz egy trailer meg egy boritó vagy valami. akor. és a sega hogy adjon infokat ha őkse kapnak a fejlesztő csapatól. mert azok pizzát zabálva fekszenek.?

  3. Ritka pocsék lett a cikk, szerintem. Tartalmi értéke minimális, és nekem ez sem tűnik többnek egy pletykánál. Ez már a harmadik verzió ezzel a két játékkal kapcsolatban:
    1) Áthelyezték mindkét játék megjelenését az AVP3 utánra, azaz 2010-re.
    2) Törölték mindkét játékot, és csak AVP3 lesz.
    3) Ez, ami lényegében egyszerre törlés, halasztás és átpasszolás.
    Megerősítés egyik oldalról sincs. Az viszont tény, hogy az A:CM-et meg akarták jelentetni idén tavasszal (sőt, tavaly télen), ehhez képest alig van kép és videó anyag róla. Ez gáz, akárkinek a hibája és akármi is áll a háttérben. Ezen a szinten pedig némileg bizonyítja, hogy a Colonial Marines-sal valami nagyon nincs rendben. Az RPG-ről semmi hír, a megjelent két kép is erősen kérdőjeles, és amúgy sem érnek kalap kutyagumit sem, mert ha igaziak is, akkor is a menü háttérképei. A két fejlesztő azonban nem rossz, bár az Obsidiannak mindig is voltak időgondjai, lásd.: Knights of the Old Republic 2, melynek félkész állapotát szintén a kiadóra kenték… ott sem tudni ténylegesen, mi a helyzet. De még az a játék is bőven játszható volt, bár nekem nem tetszett (hangulat és karakterek miatt, nem a lyukas sztori és a bugok miatt). A Gearbox meg aztán tényleg jó fejlesztő cég. Szóval, egyedül a Rebellion előtt állok értetlenül, hogy a Sega annak milyen megfontolásból adta oda az AVP3-at, mert az a társaság kb. az első AVP óta nem adott ki semmi jót, PC-re meg még annyit sem. Na mindegy, előbb-utóbb csak kiderül, mi a helyzet e három játék háza táján, viszont egy biztos: ha a Sega és kompániája sokáig kavar, a drágán megvett licenc ráfizetés lesz.

  4. Sanyika

    Szerintem inkább húzzák el a megjelenést, és dobjanak ki egy KotOR szintű RPG-t, mint egy összecsapott-összefércelt vackot, amihez utána hónapokig jönnek a pachek, és úgyis megbukik. Az Aliens saga megérdemel egy újabb minőségi játékot.
    Mint ahogy John Carmack a Doom III-ról : “It’s done when it’s done” :)

  5. Red Queen

    Hátha ezzel biztatom a játékot, bár a Cég úgyse nézi: ALIENS FOREVER!!!

  6. Yutani

    AvP 3-at szeretnék már játszani…Imádtam az első 2 részét.

  7. schatz

    erre csak annyit mondhatok hogy: fakk!

  8. predator

    Szerintem maguk sem tudják,hogy mit akarnak.

  9. T-GER

    Ha nem tudják teljesíteni az ígéreteket nem kellene feleslegesen lázba hozni a rajongókat!! Pedig szerintem már megérdemelnénk egy új Alien játékot……………..

  10. Yutani

    Hát szerintem meg mennyenek el és ismerkedjenek meg hőn szeretett anyukájuk hátsó felével…Hogy tehetik ezt velünk rajongókkal?

  11. Szerintem TUTKERÁLYRA igaza nan T-GER-nek…!!!

Vélemény, hozzászólás?