Az eredeti cikket Kornya Zsolt fordította a Duellist alapján.
A szövegben pár hibára leltem, ezeket ferde írással jelölöm és magyarázom.

Ahhoz szinte mindenki ért már, hogyan csináljon a klasszikus moziszörnyekből főgonoszt a szerepjátékban.
Vámpírok, farkasemberek, múmiák, hazajáró lelkek… lassan már unalmassá válnak. De mi van a Science- Fiction filmek halálos szörnyeinek új nemzedékével?
Nézzük meg, hogyan lehetne ezeket a modern moziszörnyeket adaptálni kedvenc szerepjátékaid fantáziavilágába, legyen az science fiction, horror vagy klasszikus fantasy!
Csak egyet ne felejts: szerepjáték közben az asztalnál ülve mindenki hallja a sikolyaidat…

XENOMORF

E borzalmas rovarszabású szörnyek célja: szaporodni. Lárvaformályuk tojásból kel ki, s tüstént hordozó organizmust keres magának, lehetőleg melegvérű emlőst. Áldozata arcát támadja meg, tojócsövét lekényszeríti a torkán, és elhelyezi embrióját az emésztőrendszerbe. Az “arctámadó” lárva ezután elpusztul, ám az embrió néhány óra múlva kivájja magát az emésztőrendszerből, megölve hordozóját. Utána hűs, sötét helyet keres a további növekedéshez. A xenomorf pár napon belül kifejlett példánnyá növekszik és megkezdi ámokfutását.

SCI-FI: A xenomorfok pszichikailag aktív lények, nem kizárt hát, hogy egyik közösségük kollektív öntudatra ébred és zavarokat okoz a pszionikus erők működésében a lakott világűr egy egész kvadránsában. Érdekes lehetőség egy xenomorf bolyváros elleni rajtaütés, néhány bábokba börtönzött személy kiszabadítására, akiknek csupán pár óra van hátra az életből. Ez esetben – a változatoság kedvéért – a szupermodern technikával felszerelt emberek volnának a sötétben lopakodó rémséges ragadozók.

FANTASY: A xenomorfokat valamiféle rosszindulatú máglya hozta létre. esetleg egy sötét termékenysgistennő, akinek elképzelései nem állnak összhangban az emberi civilizációkéval. A felnőtt xenomorfok alakja bizonyos mértékig a hordozó organizmusra emlékeztet; mi történik például, ha kentaurokban vagy griffmadarakban fejlődnek ki? Előfordulhat, hogy nagyhatalmú varázslók varázslók és lovagok xenomorf tojásokra bukkannak egy stratégiai fontosságú határerődben, melyeket valami gonosz hatalom csempészett oda, s úgy kell elpusztítaniuk az idegeneket, hogy közben ne rombolják le hazájuk egyetlen védőbástyáját.

HORROR: A tündék és a farkasemberek megfelelő hordozók a xenomorf embriók számára. A vámpírok erre aligha alkalmasak – nincsenek életfunkcióik! -, ám egy emberségéből kivetett matuzsálem megkísérelheti eleven ghaulokba ültetve tenyészteni őket. Az ily módon világra jött példányokat vérkötelék fogja fűzni hozzá. Az idegenek pszichikus képességei talán elég erősek a kötelék megtöréséhez, és a vad horda elözönli a várost, természeti képességeiket különféle vampirikus diszciplinákkal megtetézve. Call of Cthulhu titoknokok dönthetnek úgy is, hogy a xenomorok valójában egy magasabbrendű szolgafajt alkotnak, amely valamelyik nagy öregnek hódol – amig valamelyik eszelős kultusz kaput nem nyit a szülővilágukra.

XENOMORF KIRÁLYNŐ

Még az egyszerű xenomorf harcosoknál is félelmetesebb a királynőjük, a boly úrnője és kormányzója, aki a tojásokat rakja és a hordozóalanyok beszerzésére rajokban küldi a külvilágba alattvalóit. Játéktecnikailag kétsze olyan erős, gyors, szívós és ütőképes, mint az átlagos harcos. Ezenkívül jóval ravaszabb, és bár emberi felfogás szerint nem nevezhető értelmes lénynek, ha a KM (kaland- mester) úgy látja jónak, komoly pszionikus képességekkel rendelkezhet, például telepátiával. A királynő hatalmas tojócsövét szúrófegyverként alkalmazhatja. (Ez nem lehetséges, hisz amíg a tojócső rajta van, szinte meg sem tud mozdulni. Ahhoz hogy egyáltalám harcolhasson, mindenféleképpen le kell magáról szakítania a tojócsövet.) A boly belselyében nagyon nehéz ráakadni, mert szinte tökéletesen beleolvad a környezetébe, hála a falakra kent mirigyváladékainak.

Különleges támadás: A xenomorfok sohasem hátrálnak meg, sohasem adják föl a küzdelmet, és mindig összehangolt taktikával harcolnak.

Különleges védelem: Kitinpáncél. Erősen savas méreg (pontosabban nem méreg hanem az idegen vére és a nyála!), mely szétmarja az ellenfél fegyverét, páncélját, kezét, stb. A rendkívüli hőségre és hidegre immunis, ám a tűzre és a robbanásokra nem.

Különleges képesség: A xenomorfoknak nincs látószervük, pszichikai úton tájékozódnak, 100 métreres körzetben érzékelik maguk körül a félelmet, fájdalmat és gyűlöletet sugárzó érzelmi gócokat. Gyakorlatilag minden felületre képesek felmászni, még a mennyezeten függeszkedve is sebességcsökkenés mélkül mozognak. Pszichikus úton tartják egymással a kapcsolatot a rádióhullámok sávjában.