ALIEN WAR

“An American Monster In London”

Ha akadnak olyanok akik szívesen belebámulnának a rém kevéssé étvágygerjesztő, nyáladzó pofázmányába,, amint azt Sigourney Weaver tette a filmtrilógiában, most lehetőségük van rá Londonban. A Piccadily Circusön megnyílt az Alien War nevű kiállítás – erős idegzetű horrorbarbárok szórakoztatására. A bátor látogatók húszperces sétát tehetnek a világűrben, miközben folyamatosan Alien- terroristák támadják őket. A hideglelés garantált – a párás, ködös folyosókon meghökkentően élethű Alienek közlekednek. Hologramok? Robotok? Színészek maszkban? Vagy talán…? (Cinema 1994/3.)

“IN LONDON EVERYONE WILL HEAR YOU SCREAM”
(“LONDONBAN MINDENKI HALLANI FOGJA A SIKOLYODAT”)

1993 októberében nyitották meg Londonban az elsõ és eddig egyetlen valósághû kiállítást az 'ALIEN WAR'-t. A kiállítás azóta már bezért de a következõ interjúban – melyet Michael Rush készített Harry Harris színházi fénytechnikussal – sokmindent megtudhatsz a plasztik lényekrõl…

Michael Rush: Azok számára akik nem tudják, röviden elmondanád mi is az az ALIEN WAR?

Harry Harris: Ez mindig nehéz kérdés, hiszen ez egy új ötlet, új koncepció, de összességében annyit el tudok mondani amit az amerikai mozitársaságoknak is elmondtam. Vegyél egy szállítójármûvet, hajót vagy bármi mást és máris részese vagy a háborúnak, ez a lényeg. A kiállítás a Piccadilly Circus-i Trocaderonak az alagsorában található.

Elõször keresztül mész egy elõtéren mely az ALIEN3 stílusában lett berendezve, mindenütt mocsok, sötés és WY matricák… A múzeumban van bolt és kávéház, videójátékok és reklámok a filmekbõl. Az egész tulajdonképpen egy WY kolónia életét mutatja be. Lehetõséged van meglátogatni a lakosokat mint tengerész- gyalogos és közben van néhány biztonsági helyzet ami teljesen meglepetésszerûen fog érni és meg kell oldanod. Pl: rád támad egy idegen…

M.R.: Mire gondoltál amikor elõször hallottad az 'ALIEN WAR' ötletét

H.H.: Azt hiszem 1992-ben történt és nagyszerû ötletnek tartottam. Megnéztem a filmeket, a képregényeket és a magazinokat, és úgy gondoltam érdemes lenne megpróbálni elkészíteni a kiállítást.

“BE AFRAID… BE VERY AFRAID…”
(“FÉLJ… NAGYON FÉLJ…”)

M.R.: Ez rendben is van, de gondolod képesek lennétek mindig aktualizálni?

H.H.: Úgy gondolom igen, de elképzelhetõ, hogy nem.

M.R.: Már voltál azt a glasgowi ALIEN WAR-ban. Milyennek találtad?

H.H.: Szerintem eléggé idegtépõ. Egy nap elmentem, vettem jegyet és beültem egy csapatba, hogy végigmenjek egy túrán. Totálisan jó volt. Oké, már felnõtt ember vagyok, és tudom, hogy gumiruhás emberek mászkálnak ott fel- s- le, de akkor is fantasztikus volt. a szívem majd kiugrott a helyérõl.

“THIS IS NOT A LASER GAME, THIS IS NOT VIRTUAL REALITY, THIS IS TOTAL REALITY”
(“EZ NEM LÉZERJÁTÉK, EZ NEM VIRTUÁLIS VALÓSÁG, EZ A TELJES VALÓSÁG”)

M.R.: Nem gondolod, hogy az egész csak az ALIENek rajongóinak készült?

H.H.: Nem. Ez nem csak egy ALIEN rajongónak nyújthat élményeket, hanem bárki másnak aki szereti a filmeket, és szeretne eljátszani egy szerepet. Még a történet fonala is elég egyszerû, és érthetõ…

M.R.: Folytattátok a James Cameron féle történet szálait?

H.H.: Nem, de nagyon hasonlít rá. Viszont a sötétség, a füst, a villódzó fények, a riadó- szirénák, szóval az egész látványvilág tökéletes mása a filmbelinek.

M.R.: Ki találta ki az ALIEN WAR-t?

H.H.: John Gorman és Gary Gillies volt a két fõ ötletgazda, akik a filmek rajongói és gyüjtõi. Úgy tudom Gorman az egyik legnagyobb ALIEN relikvia gyûjtõ…

M.R.: Mikor találkoztál velük elõször?

H.H.: Éppen a Glasgow-i showt mentem megnézni, valamint találkozni is szerettem volna velük, de nem voltak ott, így ott hagytam a névjegyem. Aztán 1993 augusztusáig nem is hallottam róluk. Akkor felhívtak telefonon, hogy lenne-e kedvem együtt dolgozni velük a londoni WAR-on.

M.R.: Mennyi idõ telt el a kezdetektõl a megnyitásig?

H.H.: Az eredeti díszletekkel (amiket Keith Edmonds) csinált nem voltunk teljesen megelégedve. így a megnyitó 1993. október 15.-re került.

M.R.: Pontosan mi is volt a dolgod?

H.H.: Eredetileg a fények beállítására kértek fel. Elmentem megnéztem az egészet, aztán hazamentem és rajzoltam néhány vázlatot. Egy két dolgot kellett csak megváltoztatni: újrafesteni pár falat, és lecserélni egy két ruhát. a hatás kedvéért. A végsõ fázisban az ALIENS világítási technikusa Del Beneth is segítségemre volt.

“THE LONGEST 20 MINUTES OF YOUR LIFE”
(“A LEGHOSSZABB 20 PERC AZ ÉLETEDBEN”)

M.R.: Mondanál egy pár speciális dolgot amiket felhasználtatok?

H.H.: A bázis, a folyosók és a szobák betonpadlójuak. A folyosókon acél szerkezetre falemezeket fektettünk. Olyan paneleket használtunk amilyet annak idején a Pinewood stúdióban az ALIEN és ALIENS készítésénél. Megpróbáltunk minden részletre odafigyelni: figyeltünk a festésre, a golyó ütötte nyomokra és a savmarta lyukakra is, mintha tényleg harc dúlt volna ott elõzõleg. Az EEV-t az Alien3-ból, a Dropship pilótafülkéjének belsõ kiépítését valamint egy zsiliprendszert az Aliensbõl használtunk fel.

A folyosók és a környezet szerintem tökéletesre sikeredett viszon a lényeg – a lények megváltoztak kissé. Jobb hatást értünk el azzal, hogy ezüstös színûre festettük õket, viszont az ellen semmit sem tudtunk tenni, hogy nem 2 méteresek. Nem találtunk magas embereket! Elõször azzal próbáltuk ezt kijavítani, hogy rámpákról támadtak, tehát magasabbról mint a játékosok, de elég balesetveszéjesnek tûnt, így elvetettük az ötletet…

M.R.: Hozzávetõleg hány területet készítettetek el és hány csapatban?

H.H.: Mi voltunk a világításért felelõsek és a mûszakiak is egyben, de volt még egy hegesztõ csapat, egy festõ és utómunkálati csapat. A meghívottak között volt John Fisher aki az APC mûszerfalait tervezte, így õ tervezte meg a Hangtûz rendszert és ebbõl adódóan a hangeffekteket is. Volt még egy “géniuszunk”, John Riddell, õ és csapata állította össze a tojáskamrát. És nem utolsó sorban voltak fegyverszakértõk is, akik az Aliens-bõl már ismert impulzusfegyverek technikai dolgaival foglalkoztak

“IF YOU'RE SEEN THE FILMS, NOW EXPERIENCE THE REALITY”
(“HA LÁTTAD A FILMEKET, MOST TAPASZTALHATOD A VALÓSÁGOT”)

M.R.: Említetted a Hangtûz-et. Mi az?

H.H.: A rendszer John G. és Gary G. kérésére készült. Felépítése elvben egyszerû. Minden puska és pisztoly jeladókkal összeköttetésben áll egy számítógéppel. Ha tüzel valaki a fegyverével akkor a rendszer térhatású hangeffektusokat ad: robbanásokat, tûzropogást, falak omlását… Tökéletessé teszi az illúziót!

M.R.: Honnan szereztétek a tengerészgyalogosokat?

H.H.: A Planet Hollywood-ban tettünk közre hírdetést, de jöttek Glagow-ból is…

M. R.: Milyen volt a nyitóest?

H.H.: Nagyon jó volt a káosz ellenére. Az egész az Alien War és a Planet Hollywood közötti területen zajlott, hiszen majdnem szomszédos a két épület. A VIP tagoknak külön terület volt elkerítve, a közönség egy kiséé távolról szemlélhette a dolgokat…

M.R.: Hírességek is voltak?

H.H.: Természetesen Sigourney Weaver nyitotta meg, de ott volt még Lance Henriksen, Danny Webb, Ralph Brown, Brian Glover és Ricco Ross (Frost) is.

M.R.: A londoni kiállítás mennyivel más mint a glasgow-i?

H.H.: Nagyobb és tökéletesebb, mert több volt rá a pénz! Több helység, több akció…

Kapcsolódó galéria…

1 Hozzászólás

  1. DanXeno

    de szívesen elmennék :D

Vélemény, hozzászólás?