A:CM – Gamekapocs előzetes

„Hát ez remek. Megütöttük a főnyereményt. Most mi a francot csinálunk? Akkora szarban vagyunk, hogy az nem is igaz.” – Hudson közlegény a Bolygó Neve Halálban pontosan ezekkel a szavakkal illette helyzetüket, miután lezuhant az űrkomp, a Ripley vezette tengerészgyalogos csapat pedig ott ragadt az LV426-on. Együtt éreztünk vele, nem lehetett egy kellemes program az Alienek lakta bolygón kirándulni, mindazonáltal nem lett volna szabad pánikba esni sem.

A Ripley (Sigourney Weaver) vezette Hicks, Burke, Bishop, Hudson, Gorman, Vasquez, és Dietrich katonákból álló csapat a James Cameron rendezte Alien sorozat második részében keményen megszívta, hogy ellátogatott a gyilkos planétára. A Bolygó Neve: Halál-t csak Ripley, valamint (akkor még) Hicks és Newt élte túl, a Sulaco csatahajó teljes legénysége odaveszett a küldetésben. A történetet ismerjük, mindenki látta a filmet, azt azonban eddig legfeljebb külföldi regényekből tudhattuk, milyen események is folytak a második és harmadik film között.

A SEGA és a Gearbox legújabb FPS-ében, az Aliens: Colinial Marines-ben viszont fény derül végre az LV426-on történt további dolgokra. A történet szerint a Cég egy kisebb csapatot küld a bolygóra, hogy kiderítsék, mi történt a Sulaco csatahajóval, és hova tűnt a legénység. Mi ennek a négyfős tengerészgyalogos csapatnak leszünk a tagjai, a többi hasonló játéktól eltérően viszont itt nem lesz központi hős, mindenki ugyanannyi szerepet kap majd a történetben, sőt a sztori előre haladtával specifikus feladattól függően mindig másik katonát kell majd irányítanunk.

„Hadd mutassam be egy jó barátomnak. Ez egy M41A típusú gépfegyver, 10 milliméteres. Felül-alul beépített 30 milliméteres gránátvető. […] Kicsit visszarúg” – hangzott Hicks tizedes gyorstalpalója a filmben, és igen, jól gondoljátok, a filmbéli legendás fegyverekkel kell majd nekünk is csatába indulnunk. Tengerészgyalogosaink elsődleges felszerelése ez az előbbi kis vadállat lesz, ezen kívül viszünk még többféle másodlagos fegyvert (shotgunt, lángszórót, pontlövőt), egy rakat gránátot, és persze egy pisztolyt, végső esetre. A játékban spórolni kell majd a lőszerrel, nem lesz lehetőség felvenni egy-egy ammo csomagot, a muníció feltöltésére csak a kompnál, a tanknál, vagy a katonai raktárakban lesz lehetőség. Hogy egy jó hír is legyen, a stukkerek viszont átalakíthatóak lesznek, valami hasonló barkács módszerekkel, ahogy Hicks szabadult meg puskájának csövétől a filmben.

Nem csak a fegyverek lesznek ismerősek, de visszatérnek többek közt a Sulaco-n is látott hibernáló kabinok, sőt ugyanolyan űrkomppal érkezünk majd mi is a bolygóra, mint amit Ripley-ék is használtak, és ami nem semmi, még a páncélozott APC, és a sárga teherrakodó is vezethető lesz. Az igazi Alien élménynek köszönhetően elfelejthetjük a HUD-ot, a képernyőn nem lesz semmi infó doboz, a töltények száma a gépfegyver oldalán lévő piros számlálóról lesz leolvasható, a környező mozgást pedig a stukkerünkre erősített detektor fogja jelezni.

Ahogy a második bekezdésben már említettük, a négy főszereplő mind különböző, speciális feladatokat tud majd ellátni. Lesz egy nehéztüzelő gunner, egy elromlott ajtókat és lerobbant számítógépeket megjavító hacker, egy barikádot fél perc alatt összehegesztő mérnök, és persze egy felcser, aki a sebesüléseket kezeli. Ha rájuk bármikor szükségünk lesz, csak elő kell hívni a squad command parancslistát, és kérésünkre máris megoldanak minden feladatot.

Az Aliens: Colonial Marines-ben természetesen nem csak a nyers erőszakról lesz szó, a készítők több horror elemet is átültettek a filmből. A szörnyek például kihasználják majd a padló alatti szerelőjáratokat, és a szinte minden termet összekötő szellőzőrendszert, sőt már megerősítették, hogy a híres, elbarikádozás utáni „nyolc méter, hét, már csak hat – de hisz az már idebent van – mi az ördög… uram isten!” jelenet is szerepelni fog a játékban. És ha egyedül félnénk megmérkőzni a dögökkel, akkor a csatába bármikor csatlakozhat pár barát, átvéve a számítógép által irányított karakterek irányítását. Co-op módot osztott képernyőn ketten, interneten pedig négyen tolhatunk, a kidolgozott netkódnak köszönhetően pedig nem lesz gond, ha valaki megszakad, mert annak karakterét akkor a gép fogja tovább kezelni.

Ellenfeleink között (egyelőre úgy tudjuk, hogy) nem lesz semmi új. A Bolygó Neve: Halálban szerepelt összes aliennel szembe kell majd néznünk, lesznek arcmászók és harcosok, de egyszer bekeveredünk majd a fészekbe is. A királynő meghalt a filmben, egyelőre nem tudjuk, hogy milyen ötlettel fogják őt pótolni, de halkan megjegyezzük, hogy illene, elvégre nélküle nem teljes a faj.

A rettegés valamikor 2008. végén indul útjára Playstation 3, Xbox 360 és PC platformokon, bár ez utóbbi még nem száz százalékig biztos, de igen nagy rá az esély. Cikkünk a Game Infomer magazin márciusi számának nyomán készült.

Aliens: Colonial Marines
Kiadó: SEGA, Fejlesztő: Gearbox Software
Platform: PS3, Típus: FPS

Forrás: gamekapocs.hu

← Előző bejegyzés

Következő bejegyzés →

17 Hozzászólások

  1. Sanyika

    Ígéretesen hangzik, főleg az élethűség, nincs hud, limitált fegyverek jeee :D

  2. “Hogy egy jó hír is legyen, a stukkerek viszont átalakíthatóak lesznek, valami hasonló barkács módszerekkel, ahogy Hicks szabadult meg puskájának csövétől a filmben.” – He? Szétmarta a sav, hát az marha nagy átalakítás volt :D
    Jó cikk, de azért néhány helyen érdekes. Pl.: hogy a királynő meghalt a filmben, hát illene pótolni. Feltételezem nem az LV-426-os fészek lényeivel kell szembeszállni, mert ha a sztori az Aliens és Alien3 között játszódik (ebben is kételkedem, révén a kettő között jó, ha van egy hét, mert az LV-426-ra az út két hét, és a USS Patna nem hónapoikig röpült, hanem pár nap alatt odaért a Földről a Fury 161-re). Szóval, a két film között az a fészek erősen nukleáris por és hamu. Ergo valószínűleg egy másik kolónia másik fészke lesz a ludas, ahol már lehet királynő. Viszont az tetszik, hogy a Sulaco bele lesz keverve, feltételezem, majd onnan avanzsálnak a tojások a másik kolóniára.
    Amiben még reménykedem, hogy azért nem lesz olyan bonyolult a csapatirányítás, mint mondjuk a Ghost Reconban. Max a Rinbow Six: Vegas bonyolultsága az, ami szerintem még nem öli meg a hangulatot. Meg ne legyen sok előre scriptelt esemény, mert azt speciel az AVP2-ben sem szerettem. Jó lenne, ha a dögök sok esetben minden újrajátszásnál máshonnan törnének elő, és csak történeti kulcspontokon lennének scriptelve az események. A többi csupa tetszetős dolog.

  3. idegen93

    Hehe jólvan!Végre barátainkal is irthatjuk őket akkor remélem hogy lehet majd játék közben irni hogy mögötted és én is remélem hogy könnyű lesz megcsinálni hogy együtt menjünk.Végre egy újabb jó kis alienses játék. :) Bár azt azért nem értem hogy játszhatunk ugyanazon a bolygón hiszen a bázis felrobbant de lehet hogy több bázisis van ott nemcsak egy és oda ment egy másik kolónia.Hmm…Érdekes.;)

  4. Szerintem nyílvánvaló, hogy a cikk írója értett félre valamit (mivel nem csak ez az egy “marhaság” van a cikkben) és nem a Hadlay’s Hope-on lesz a cselekmény, de valószínűleg nem is az LV-426-on. Max úgy, mint az AVP-ben, ahol tíz év telt el az Aliens óta és új telep épült. Vagy megint csak annyi lesz a “sztori”, mint az AVP-ben (ami ugye semmi, van a telep, elszabadultak rajta a dögök, vagy te, teljes hadifelszerelésben alvó tengerészgyalogos, azt szevasz, tavasz, éld túl).

  5. e.norby

    Kár, hogy nem lesz benne predalien meg predi, szivesen megszórnám az M41a val.

  6. 1234

    Ötleteim a helyszínről, és történetről:

    A helyszín még elképzelhető, hogy az lv426 legyen. Annál is inkább, mert a processzor álomás csak egy volt, s mégpedig a központ. Ezen kívül még több terraformáló egység is telepítődött a bolygóra. Bár ezek autómatikusan funkcionáltak. ( Ezt nem én találtam ki, az eredeti sztoriban is így állt.) Persze arról nem esett sosem említés, hogy a planétán lett volna egy másik lakott kolónia, vagy állomás is. Ezért, kérdésessé válik, hogy miként szaporodhatna el, egy idegen populáció…
    Emiatt igen veszélyes pontja lehet a játéknak a történet. Mert ha a dolgokat nem gondolják végig, akkor elég lapos és sablonossá válhat a sztori. Az is szempont kéne hogy legyen, hogy az eseményszál további cselekményeibe se rontson bele! Mert ha a társaság e játék során, vizsgálat alá tudná venni a lényeket, akkor az alien3, és az alien4, már lem történhetne meg. Vagy meg kéne oldani még azt is a sztoriban, hogy a kutatási eredmények, semmien formában ne juthassanak el az emberi civilizációhoz. Ez viszont kemény dió volna.
    Ami igen poénos lenne, ha be lehetne járni egy légkörgenerátort, a maga gigantikus valójában. Ami még ezt is űberelné, az az IDEGEN HAJÓ. Micsoda élmény volna!
    Mert a filmben nem történt célzás arra, hogy a robbanás elsöpörte, vagy elsöpörhette volna azt.
    Igy a leendő fészekalj kialakulásának újabb lehetőségévé válhatna. Csak immáron mi is szemtanúi lehetnénk az eseményeknek.
    S ha a készítők helyében volnék, az ALIEN1 zenéjét raknám be, ezen pályák alá. Állítom, hogy még egy ilyen hangulatos és kisérteties helyszín, játékban még nem szerepelt soha. Csak képzeljétek el, azt a kisérteties zenét, + a játék várható grafikájával megfűszerezve…
    Utó szó:
    A következőket okkal írom!
    Az AVPR már akkor leszerepelt, mikor még hozzá sem kezdtek. A forgató köny még meg semm volt, mikor bejelentették, hogy a Földön, a jelenben, és egy amerikai kisvárosban fog játszódni. Még az a hír is szárnyra kapott, hogy a fő helyszín a városi csatornák, és egy cipőbolt lessz! Utána Manó még meg is jegyezte: Hogy “Alien vs Al Bundy lessz?”
    Bizony, egy ilyen háttértörténettel még Spielberg sem tudott volna jobb filmet összehozni. Ezért nálam is, mire megnéztem volna a “művet”, már csak 5-ből 3-ról indúlhatott. S miután láttan, határozottan karó lett az osztályzat. (Ha nem vagdosták volna úgy meg a mozi verziót, akkor még lehetett volna egy ketteske.) MINDEZT CSAK AZÉRT MONDTAM, mert jó hogy visszakerült az alien oda, ahová eredetileg tartozott: A világűrbe. Ettől volt idegen az idegen.
    Az, hogy most a PREDATOROK elmaradnak, nem olyan nagy baj. Egyrészt külön-külön is megállják a helyüket, másrészt problémás, egy megfelelő történet kialakítása. + külön is lettek még annó kitalálva. Az viszont biztos, hogy a Predator történetekről rengeteg bőrt le lehetne nyúzni.
    PL: Predator vs ősemberek; Predator vs asszírok, Predator vs ókori kínaiak… Jobbnál jobb sztorik, és helyszínek…
    Nos ennyi. Összességében úgy vélem, hogy az alap, miből merítenek a készítők, annyi lehetőséget relyt, hogy a játékot minden nehézség ellenére, nehezebb volna elrontani, mint sem jóra csinálni.
    ÉN az alien4 és az AVP2 játék óta, minden évben csak erre vártam!!!

  7. Black66

    Én már nagyon várom.Remélem hasonló lesz a csapat irányítás mint a The Thing-ben.

  8. rivike

    Szerintem pedig olyan lesz mint az a Jericho-ban volt. Mármint a játékban :D

  9. Csak azt ne… :s

  10. Gaudi

    #6-ra.
    Szerintem elég nyilvánvaló utalás arra, hogy elpusztultak a tojások a robbanásban, hogy annyira kapálózott a társaság Ripley példánya után. Ha megmaradt volna az idegen hajó, minden bizonnyal csak odamennek, összegyűjtenek pár tojást, és kész is a kísérletezősdi.
    Ezen felül egy elég nagy robbanási rádiuszt említettek (nem emlékszem pontosan, de mintha 30 km?) megfelelően az említett (szintén nem emlékszem, és most időm sincs megnézni emiatt a filmet) igen nagy megtonnaszámnak.

  11. Xenomorph

    De én ezt most nem értem… Ott írja, hogy platform: ps3 …
    De amikor a játékok részben megnézzük a játékot akkor irja, hogy:

    “A széria legújabbnak tekinthető tagja lesz az ALIENS: COLONIAL MARINES, mely a tervek szerint csak és kizárólag PlayStation 2-re jelenik meg”

    Akkor most mivan?

  12. Red Queen

    Heló!
    mano, miért nem írtad azt hogy a PC 100%?
    Tehát az almom hogy 2008 végén a PC-n élvezhessem az A:CM-t.

  13. RQ, olvasd el a hír címét. Azért.

  14. Red Queen

    Boccs… legközelebb körültekintőbb leszek..

  15. Xenomorph

    Bocsi hogy ujra leirom de kiváncsi vaygok a válaszra:

    De én ezt most nem értem… Ott írja, hogy platform: ps3 …
    De amikor a játékok részben megnézzük a játékot akkor irja, hogy:

    “A széria legújabbnak tekinthető tagja lesz az ALIENS: COLONIAL MARINES, mely a tervek szerint csak és kizárólag PlayStation 2-re jelenik meg”

    Akkor most mivan?

  16. Red Queen

    Hát ilyen esetben csak reménykedhetni kell.

  17. Red Queen

    Egy másik cikkben az van írva hogy szinte biztos hogy PC-re is kijön…

Vélemény, hozzászólás?